Huawei, Harmony OS konusunda geri adım attı!

ABD’nin uyguladığı ambargo sonrasında, kendi işletim sistemi ile yoluna devam etme kararı alan Huawei, Android‘i kullanmaya devam ediyor olsa da, bu yıl bitmeden Harmony OS ile çalışan bir telefonu satışa sunması bekleniyordu.
Huawei Mate 30 Lite modelinin Çin’de bu işletim sistemi ile global pazarda ise Android ile kutudan çıkacağına dair iddialar vardı. Ancak, beklenmedik bir şekilde Huawei önümüzdeki aylarda böyle bir planı olmadığını duyurdu.

Huawei’nin alt markası Honor, Harmony OS ile çalışan ilk akıllı televizyonu geçtiğimiz günlerde tanıtmıştı. Yang, bu televizyonun yanı sıra 2019 yılı bitmeden Harmony OS ile çalışan bir akıllı saatin tanıtılacağını doğruladı.
Huawei’nin kendi işletim sistemini geliştirmesi, ABD ile Çin arasındaki durum kötüleştiğinde ve şirketin ABD’li ortaklarla ticaret yapması yasaklandığında, zararı minimum seviyeye indirecek. Bu kapsamda Huawei Mate 30 serisinin Android işletim sistemi ile geleceği doğrulandı. Huawei’nin kendi işletim sistemini kullanan bir telefon için 2020 yılı işaret ediliyor.
Huawei Kıdemli Başkan Yardımcısı Vincent Yang, New York’ta düzenlenen bir medya etkinliğinde konuştu. Çinli üreticinin bu yıl Harmony işletim sistemi ile çalışan bir akıllı telefonu satışa sunma planı olmadığını söyledi.
Harmony OS’un şu anda akıllı telefon bölümü için B planı olduğu, ekosistemi korumak ve bir standart üzerinde devam etmek istenildiği belirtiliyor. Zira, farklı platformlarda telefonlara sahip olmak maliyetleri oldukça artıracak.

Yorumlar